REKLAMAČNÍ ŘÁD PRO SPOTŘEBITELE
obchodní společnosti CALBUCO s.r.o., IČO: 04084357, se sídlem Varšavská 715/36, Vinohrady, 120 00 Praha 2, pro prodej zboží prostřednictvím internetového obchodu umístěného na adrese www.velkoobchod.grizly.cz
Reklamační řád je určený POUZE PRO ZÁKAZNÍKA SPOTŘEBITELE a tvoří nedílnou součást Všeobecných obchodních podmínek (dále jen “VOP”).
V případě jakýchkoliv dotazů nás můžete kontaktovat:
Telefonicky: +420 725 473 077 (v pracovních dnech v čase 7:00 - 15:30) (dále jen “telefonní kontakt”)
E-mailem: info@grizly.cz (dále jen “e-mailový kontakt”)
Kam doručit zboží při reklamaci?
Zboží k nám můžete doručit na adresu našeho expedičního skladu: Expediční sklad Grizly, IN PARK areál, Chválkovice 696, 779 00, Olomouc; (dále jen “adresa skladu”), případně zanést osobně v pracovní dny v čase 7:00 až 18:00. Zpravidla je to nejrychlejší způsob vyřízení vrácení zboží nebo reklamace.
Nebo můžete také zboží osobně donést do naší prodejny na adrese Olomouc, Legionářská 1299/19, OMEGA Centrum sportu a zdraví.
-
JAK BY MĚLO NAŠE ZBOŽÍ VYPADAT PŘI PŘEVZETÍ
-
Jaké má mít naše zboží vlastnosti v okamžiku jeho převzetí? Odpovídáme Vám za to, že zakoupené zboží je při převzetí bez vad, má sjednané vlastnosti, je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá svou kvalitou naší dohodě, vzorku nebo předloze.
-
má zboží vlastnosti, které jsme si ujednali, které jsme my, nebo výrobce popsali (i v reklamě) nebo které jste očekávali s ohledem na povahu zboží,
-
se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití uvádíme nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
-
zboží odpovídá jakostí nebo provedením dohodě stran a/nebo vzorku či předloze (pokud jsme z nich vycházeli při objednávce),
-
je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
-
zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
-
Domněnka, že je zboží vadné. Pokud se vada projeví v průběhu 12 měsíců od převzetí zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, pokud neprokážeme opak.
-
V JAKÝCH SITUACÍCH NEBUDE VAŠE REKLAMACE UZNÁNA
-
Za jaké vady neodpovídáme? Neodpovídáme Vám za vady v těchto případech:
-
vadu, kterou mělo zboží v době převzetí a pro takovou vadu byla sjednána sleva z kupní ceny,
-
vada vznikla na zboží opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy zboží,
-
vada je způsobena Vámi a vznikla nesprávným skladováním, nesprávnou údržbou, Vaším zásahem či mechanickým poškozením, to vše v podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, jinými vlivy prostředí a je takto přímo námi nebo výrobcem určeno (zpravidla na příbalovém letáku / etiketě zboží) nebo to vyplývá z právních předpisů,
-
vadu u zboží, které bylo zákazníkem upraveno a vznikla-li vada v důsledku této úpravy,
-
používáním zboží v nevhodných podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno, anebo vyplývá z právních předpisů,
-
vada vznikla v důsledku vnější události mimo náš vliv (např. živelná událost).
-
NA CO SI DÁVAT POZOR PŘI PŘEVZETÍ ZBOŽÍ?
-
Překontrolujte pečlivě obsah našeho balíčku a přesvědčte se, zda jste obdrželi to, co jste si objednali. Zboží zkontrolujte a přesvědčte se o jeho vlastnostech (zejména zda jste obdrželi správný druh zboží, zda má zboží ujednanou jakost, zda zboží ve svém balení obsahuje vše, co obsahovat má).
-
Reklamace není možná pro vadu, kterou jste sami způsobili, o které jste věděli nebo při vynaložení obvyklé pozornosti jste ji museli poznat při uzavírání kupní smlouvy.
-
BYLO ZBOŽÍ POŠKOZENO BĚHEM PŘEPRAVY?
-
Před převzetím zboží od přepravce. Prosím, zkontrolujte neporušenost obalu. Pokud je obal poškozený, sdělte to přímo přepravci, on si zásilku ponechá a vrátí nám ji. Je to nejjednodušší způsob vyřízení reklamace poškozené zásilky a Vám bude zaslána zásilka nová.
-
Je zboží poškozeno v balíčku? Ozvěte se prostřednictvím našeho reklamačního formuláře, který vytisknete, vyplníte a odešlete nám e-mailem: info@grizly.cz, a nebo se s námi spojte telefonicky či prostřednictvím služby Retino, která je dostupná zde. Služba Retino Vám usnadní komunikaci s námi a uspíší vyřízení Vašeho požadavku. Zvolte v tomto případě tlačítko u “Reklamace”. Uveďte v něm číslo objednávky a e-mail, ze kterého jste zboží objednávali. Vaši reklamaci s Vámi zpravidla do 5 dnů vyřídíme.
-
Kdy už nebudeme moci uplatňovat reklamaci přepravy? Prosím vezměte na vědomí, že pokud reklamaci oznámíte třetí (3.) a následující den od převzetí zásilky, nebude s velkou pravděpodobností taková reklamace uznána přepravcem. V důsledku Vaší pozdní reklamace poškozené zásilky nám může vzniknout škoda (poškozená zásilka nebude proplacena přepravcem pro Vaši pozdní reklamaci), takto vzniklou škodu jsme oprávněni po Vás vymáhat. Zásilku uchovejte a proveďte její fotodokumentaci (aby bylo zřetelně vidět poškozené zboží, obal, výplň).
-
Jaký bude postup, až nám vše oznámíte? Po uplatnění reklamace poškozené zásilky obdržíte potvrzení na Váš e-mail. Můžete nás kdykoli kontaktovat prostřednictvím služby Retino, která je dostupná zde, přes kterou je poté dohodnut další postup reklamace. Můžete nás ale kdykoliv telefonicky kontaktovat i prostřednictvím telefonního kontaktu, nebo e-mailového kontaktu, abyste si ověřili, jaký je stav Vaší reklamace.
-
POKUD VÁM PŘIŠLO NĚCO JINÉHO, NEŽ JSTE SI U NÁS OBJEDNALI, JAK POSTUPOVAT?
-
Obdrželi jste něco jiného, než jste si objednali? Ozvěte se nám prostřednictvím našeho reklamačního formuláře, prostřednictvím služby Retino, která je dostupná zde. Služba Retino Vám usnadní komunikaci s námi a uspíší vyřízení Vašeho požadavku. Zvolte v tomto případě tlačítko u “Vrácení zboží”. Napište nám číslo objednávky a e-mail, ze kterého jste zboží objednávali. Za vzniklé nesrovnalosti v objednávce se předem omlouváme a uděláme vše pro to, aby proces reklamace byl pro Vás co nejpohodlnější. Budeme Vás kontaktovat, abychom dohodli další postup.
-
Co bude následovat? Po vyplnění a odeslání reklamace nesprávně dodané zásilky obdržíte potvrzení na Váš e-mail. My vše co nejrychleji zkontrolujeme a budeme Vás kontaktovat, abychom dohodli další postup. Můžete nás kdykoli kontaktovat prostřednictvím služby Retino, která je dostupná zde, telefonicky nás kontaktovat prostřednictvím telefonního kontaktu, nebo e-mailového kontaktu, abyste si ověřili, že již probíhá vyřizování Vašeho požadavku.
-
ZJIŠTĚNÍ VADY ZBOŽÍ V DOBĚ 24 MĚSÍCŮ OD JEHO PŘEVZETÍ
-
Reklamace není totéž, co právo na odstoupení. Ve lhůtě 14 dnů (pro členy Moje Grizly 30 dnů) od převzetí zboží zakoupeného přes e-shop Vám garantujeme právo odstoupit od kupní smlouvy nebo zboží vyměnit za jiné. Zboží je ale v takovém případě nutné vrátit zpět nepoškozené, případně v zapečetěném či hygienickém obalu. Jinak odpovídáte za snížení hodnoty zboží a/nebo hrozí, že Vám právo na odstoupení nevznikne. Tyto možnosti jsou detailně popsány v bodě 5 VOP. Pokud jste zboží již rozbalili a při jednom z prvních použití zjistili vadu, doporučujeme jako nejvhodnější postup zboží reklamovat.
-
Kdy reklamovat vadné zboží. Vady zboží jste povinni nám vytknout (reklamovat jej) bez zbytečného odkladu poté, co se vada objevila. V opačném případě by Vám soudem nebylo přiznáno právo z vadného plnění.
-
Jste oprávněni vytknout vadu, která se u spotřebního zboží vyskytne, v době 24 měsíců od převzetí tohoto zboží. Toto se neuplatní u zboží, u kterého je na obalu, etiketě, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít. Zde se použijí ustanovení o záruce za jakost (smluvní záruka):
-
Potraviny označené datem použitelnosti (datem spotřeby), na kterých je uvedeno např. „Spotřebujte do…“. Na tyto potraviny se použije záruka za jakost pouze do data použitelnosti. Jedná se především o čerstvé potraviny, např. mléčné výrobky, maso zeleninu a podobně. Potraviny označené datem použitelnosti není možné po datu použitelnosti prodávat. Toto zboží můžete reklamovat pouze před uplynutím data použitelnosti.
-
Potraviny označené datem trvanlivosti, na kterých je uvedeno např. „Minimální trvanlivost do…“. Toto zboží můžete reklamovat v rámci záruky za jakost pouze do data minimální trvanlivosti, která zaručuje, že si potravina zachovává své specifické vlastnosti a kvalitu.
-
Potraviny s blížícím se datem konce trvanlivosti „Minimální trvanlivost do…“. Tyto potraviny mohou být stále prodávány, pokud jsou zdravotně nezávadné. Pokud prodáváme potraviny s blížícím se koncem data trvanlivosti jsou řádně označené a prodáváme je se sníženou cenou. Není proto možné tyto potraviny reklamovat pouze z důvodu, že se jedná o potravinu s blížícím se koncem data trvanlivosti. Pro tento důvod vám byla právě poskytnuta sleva. Potraviny s blížícím se koncem data trvanlivosti můžete reklamovat pouze v případě, že se jedná o potraviny závadné (například byly prodány už zkažené, plesnivé apod).
-
Potraviny s prošlým datem „Minimální trvanlivost do…“. Tyto potraviny mohou být stále prodávány, pokud jsou zdravotně nezávadné a musí být ale viditelně označeny jako potraviny s prošlým datem trvanlivosti. Pokud prodáváme potraviny s prošlým datem trvanlivosti jsou řádně označené a prodáváme je se sníženou cenou. Není proto možné tyto potraviny reklamovat pouze z důvodu, že se jedná o potravinu s prošlým datem trvanlivosti. Pro tento důvod vám byla právě poskytnuta sleva. Potraviny s prošlým datem trvanlivosti můžete reklamovat pouze v případě, že se jedná o potraviny závadné (například byly prodány už zkažené, plesnivé apod).
-
Co se bude dít po uplynutí 24 měsíců? Po marném uplynutí této lhůty (24 měsíců) vady zboží vytýkat nelze. Pokud je to u daného zboží možné, tato lhůta se prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli zboží používat, protože bylo v procesu oprávněné reklamace. I když se snažíme vyřídit reklamace vždy k Vaší spokojenosti, s některými výrobky je třeba zacházet podle pokynů uvedených na obalu/etiketě/v příbalové informaci - v opačném případě se poškodí. I když ještě v těchto případech neuplynula doba 24 měsíců nemůžeme Vaši reklamaci uznat (bod 2.1.3 nebo bod 2.1.5 tohoto reklamačního řádu).
-
Smluvní záruka. Pokud byla u daného zboží garantována dobrovolná smluvní záruka delší než 24 měsíců od převzetí zboží, budete moci vytknout vady zboží po tuto dobu. Doba se prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli zboží používat, protože bylo v procesu oprávněné reklamace.
-
Co mám udělat pro vytknutí vady zboží? Za účelem vytknutí vad zboží nás kontaktujte nejlépe prostřednictvím služby Retino, která je dostupná zde. Služba Retino Vám usnadní komunikaci s námi a uspíší vyřízení Vašeho požadavku. Zvolte v tomto případě tlačítko u “Reklamace”. Uveďte v něm číslo objednávky, a e-mail, ze kterého jste zboží objednávali. Vyberte ze seznamu objednaného zboží vadné zboží, které zahrnete do reklamace. Popište vadu vlastními slovy, můžete připojit fotodokumentaci. Uveďte prosím i Vámi preferovaný způsob vyřízení reklamace (zvolený způsob vyřízení reklamace nejste oprávněni změnit bez našeho předchozího souhlasu).
-
Potvrdíme přijetí reklamace. Po vytknutí vady zboží od nás obdržíte na Váš e-mail potvrzení o přijetí reklamace. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy od Vás obdržíme údaje o uplatnění reklamace zboží. Můžete nás kdykoli kontaktovat prostřednictvím služby Retino, která je dostupná zde, přes kterou je poté dohodnut další postup reklamace. Můžete nás ale kdykoliv telefonicky kontaktovat i prostřednictvím telefonního kontaktu, nebo e-mailového kontaktu, abyste si ověřili, jaký je stav Vaší reklamace.
-
Kde mohu zboží reklamovat? Reklamovat zboží můžete prostřednictvím služby Retino, která je dostupná zde. Dále máte zákonnou možnost reklamovat zasláním na adresu našeho skladu uvedenou výše, osobně u nás v prodejně, elektronickou poštou na adrese e-mailového kontaktu. Jiné způsoby uplatnění reklamace než prostřednictvím online formuláře mohou prodloužit dobu potřebnou k vyřízení vašeho požadavku.
-
Dodání reklamovaného zboží zpět prodávajícímu. Zboží musí být vráceno kompletní, nepoškozené (s výjimkou reklamované vady), ideálně v původním nepoškozeném obalu, tak abychom mohli dodržet zásady správného hygienického postupu.
-
Kdo nese náklady na dopravu reklamovaného zboží? Pokud požadujete odstranění vady (oprava nebo dodání nového zboží nebo jeho části) neseme náklady na dopravu reklamovaného zboží zpět k nám my. Po předchozí dohodě s Vámi zajistíme dopravu reklamovaného zboží k nám pomocí námi nabízeného přepravce. Po vyplnění našeho formuláře obdržíte kód pro vrácení, který Vám bude zároveň zaslán na vaši e-mailovou adresu. Nakonec odnesete vrácené zboží ke přepraci podle pokynů v e-mailu. To vše zvládneme zprocesovat v Retino. Prosím vezměte na vědomí, že reklamované zboží zaslané na dobírku a/nebo jiným způsobem na naše náklady, nebude z naší strany přebráno a bude vám vráceno zpět na vaše náklady.
-
Kladná reklamace. Bude-li však Vaše reklamace uznána jako oprávněná, máte nárok na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné náklady (tj. náklady na zaslání zboží nejlevnější dostupnou přepravou). Žádost o úhradu těchto nákladů musí být uplatněna nejpozději do 1 měsíce od uběhnutí lhůty pro uplatnění práva z vadného plnění.
-
Potvrzení. Po obdržení reklamovaného zboží Vám bude zasláno potvrzení o přijetí zásilky s reklamovaným zbožím a jejím obsahu na Vámi určenou e-mailovou adresu.
-
Vyřízení reklamace bez služby Retino. Pokud si nepřejete reklamaci vyřídit prostřednictvím služby Retino, můžete využít náš reklamační formulář, který vytisknete, vyplníte a odešlete nám e-mailem: info@grizly.cz. Nebo nám napíšete vše potřebné k uplatnění reklamace zboží na náš e-mail, případně nás kontaktujte telefonicky, abychom dohodli další postup. Reklamovat zboží můžete zasláním na adresu našeho expedičního skladu. Pokud požadujete odstranění vady (oprava nebo dodání nového zboží nebo jeho části) spolu s naším reklamačním oddělením se dohodnete na způsobu přepravy reklamovaného zboží k nám. Pokud si přejete reklamaci vyřídit osobně na některé z našich prodejen či na adrese našeho expedičního skladu, bude vám na místě reklamační formulář společně s tímto reklamačním řádem poskytnut.
-
JAK RYCHLE BUDE VAŠE REKLAMACE VYŘÍZENA
-
Kdy bude uzavřen reklamační proces? Občanský zákoník nám na vyřízení reklamace dává lhůtu 30 dnů od vytknutí vady. My se snažíme vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, zpravidla ve lhůtě 5 dnů, je to naše priorita. V této lhůtě nejpozději bývá z naší strany reklamační proces uzavřen.
-
Posouzení vady. Po doručení reklamovaného zboží zpět k nám je provedeno posouzení vady a ozveme s předběžným názorem zákazníkovi. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady (např. bude z naší strany nutné, abychom požádali o součinnost našeho dodavatele či výrobce).
-
Pokud je zboží vadné, je reklamační proces uzavřen nejpozději ve lhůtě 30 dnů od vytknutí vady. Pověřený pracovník může v odůvodněných případech se zákazníkem dohodnout lhůtu delší. Jsme povinni si od Vás vyžádat doplnění podkladů v nejkratší možné lhůtě.
-
Pokud není zboží shledáno za vadné, budete o zamítnutí reklamace informováni. Domluvíme se na dalším postupu.
-
JAKÝ ZVOLIT ZPŮSOB VYŘÍZENÍ REKLAMACE
-
Co ovlivní mé možnosti. Budete mít právo žádat odstranit vzniklou vadu. Podle své volby můžete vybrat:
-
opravu věci;
-
dodání nové věci; nebo
-
dodání chybějící části.
Z Vaší strany by to neměl být nepřiměřený požadavek. Pokud bude pro nás oprava věci představovat značné obtíže nebo to nebude přiměřený požadavek s ohledem na hodnotu věci a význam vady, sdělíme Vám to. Stejně tak budeme postupovat pokud vyhodnotíme Váš požadavek dodání nové věci jako nepřiměřený vzhledem k vadě zboží nebo hodnotě zboží.
-
Pokud se bude jednat o podstatné porušení kupní smlouvy. Pokud vada bude představovat podstatné porušení kupní smlouvy, budete mít právo odstoupit od kupní smlouvy nebo žádat přiměřenou slevu z kupní ceny zboží.
-
Kdy bude možné žádat slevu z kupní ceny nebo odstoupit od smlouvy? V některých situacích bude možné žádat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy. Nebude to možné v situaci, kdy vada zboží nebude významná. Jaké budou situace, kdy můžete žádat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy a žádat vrácení kupní ceny:
-
věc neopravíme nebo nevyměníme;
-
věc neopravíme nebo nevyměníme v souladu se zákonem;
-
odmítneme odstranit vadu;
-
vada zboží se projeví opakovaně i přes opravu či výměnu věci;
-
vada je natolik závažná, že odůvodňuje okamžité snížení kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy, nebo
-
prohlásíme nebo je z okolností zřejmé, že vadu neodstraníme v přiměřené lhůtě nebo aniž bychom kupujícímu způsobili vážné potíže.
-
Vy nám sdělíte způsob vyřízení reklamace. Pokud ne, doptáme se Vás. Máte povinnost nám sdělit, jaké právo z vadného plnění jste si zvolili, a to při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůžete změnit bez našeho souhlasu; to neplatí v případě, že budete žádat opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
-
Vrácení původního zboží. Při vyřízení reklamace dodáním nového zboží jste nám povinni vrátit zboží původně dodané (nedohodneme-li se jinak).
-
UKONČENÍ REKLAMACE
-
Pokud jste nám zboží k reklamaci poslali. Pokud nám bylo reklamované zboží zasláno k reklamaci dopravcem, bude po jejím vyřízení automaticky zasláno na Vaši adresu, kterou jste nám sdělili. Případně odůvodníme zamítnutí reklamace.
-
Pokud jste reklamovali zboží osobně u nás. Po vyřízení uplatněné reklamace budete vyrozuměni o ukončení reklamace a budete vyzváni k převzetí reklamovaného zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy jste byli o jejím vyřízení informováni. Pokud si budete přát zaslat zboží po reklamaci k Vám domů, zajistíme to na naše náklady. Případně Vám odůvodníme zamítnutí reklamace.
-
Pokud vracíme kupní cenu, zašleme Vám bezhotovostně zaplacenou kupní cenu zpět na bankovní účet, který nám sdělíte, a to bez zbytečného odkladu.
-
Reklamované zboží si u nás můžete i osobně vyzvednout, a to nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy jste byl o vyřízení reklamace vyrozuměn. Po uplynutí této lhůty jsme oprávněni účtovat poplatek za uskladnění zboží ve smyslu § 2120 odst. 1 v souvislosti s § 2159 odst. 2 občanského zákoníku. Denní poplatek za uskladnění je účtován ve výši 10 Kč. Pokud si budete přát zaslat zboží po reklamaci k Vám domů, zajistíme to na naše náklady.
-
Pokud si nevyzvednete zboží z vyřízené reklamace do 3 měsíců ode dne, kdy jste byli o vyřízení informováni, vyhrazujeme si právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.
-
Při převzetí zboží máte povinnost jej zkontrolovat, zejména, že zásilka se zbožím obsahuje vše, co obsahovat má. K pozdějším námitkám již nebude přihlíženo.
-
ZÁVĚREČNÁ ČÁST
-
Práva vyplývající ze zákona. Práva zákazníka vyplývající ze zákona nejsou tímto reklamačním řádem dotčena.
-
Platnost. Tento reklamační řád (určený pouze spotřebitelům) je platný od 1. 9. 2024 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů.